Reactie Wierden en Borgen op manifest SP: “We willen graag dat onze huurders zich gehoord voelen”

BEDUM – Op donderdagmiddag 21 oktober overhandigde de SP een manifest aan Matthieu van Olffen, directeur-bestuurder van Wierden en Borgen. In het manifest vraagt de SP de woningcorporatie om meer zeggenschap, vakkundig onderhoudswerk en adequate klachtenafhandeling. Na de overhandiging gingen ze met elkaar in gesprek. Daar was ook een aantal huurders bij aanwezig. Van Olffen: “De 3 wensen van de SP zijn wat ons betreft heel redelijk. We willen graag dat onze huurders zich gehoord voelen en dat ze prettig wonen. Dat is nu helaas nog niet altijd zo. We luisteren naar deze klachten en kijken wat we voor de huurders kunnen betekenen.”

Op initiatief van de SP kwamen de afgelopen maanden huurders van Wierden en Borgen bijeen om te praten over de problemen van verhuurder. Huurders stuurden e-mails en berichten met klachten naar de partij. Die klachten zijn samengevat in het manifest en ondertekend door ongeveer 70 huurders. Wierden en Borgen onderkent de problemen met achterstallig onderhoud in een deel van het woningbezit, waaronder in het aardbevingsgebied. Sommige huurders zitten al langere tijd in onduidelijkheid en hebben te maken met uitgesteld onderhoud. Van Olffen: “Op dat gebied zijn we een inhaalslag aan het maken. En we moeten ook realistisch zijn: het is niet van de ene op de andere dag gereed. We werken er hard aan om ál onze woningen op een aanvaardbaar onderhoudsniveau te krijgen.”

Veel werk te doen

De woningcorporatie is de afgelopen jaren al flink aan de slag. Zo wordt achterstallig onderhoud in verschillende wijken aangepakt en worden woningen in diverse dorpen versterkt, verduurzaamd en verbeterd. Wierden en Borgen heeft tientallen projecten lopen. Yvonne van Cooten, manager Wonen: “We hebben veel werk te doen. En dat gaat nog niet altijd goed. We nemen dit manifest en de verhalen van deze huurders serieus en onderzoeken wat beter kan. Van sommige huurders wordt veel geduld gevraagd.”

Klachten en vragen

Huurders met klachten of vragen mogen zich altijd melden bij Wierden en Borgen. Wordt de klacht niet naar wens afgehandeld, dan kunnen huurders ook altijd de huurdersorganisatie(s) inschakelen. Zij kunnen helpen en hebben intensief contact met Wierden en Borgen.

Bericht, tip, foto, video, activiteit enz. voor Omroep het Hogeland? Klik dan hier !