Hulp in het openbaar vervoer maakt het verschil 15 april 202219 april 2022 Armoede is er in soorten en maten. We denken dan al snel aan financiële tekorten, maar het niet mobiel zijn, is ook een vorm van armoede. Dit draagt soms bij aan een sociaal isolement en vermindert de zelfredzaamheid. Het openbaar vervoer in Nederland is best ingewikkeld voor mensen die er geen of weinig gebruik van maken. De OV chipkaart, de automaten op het station, al die verschillende soorten abonnementen en voordeelkaarten, een reis plannen, verschillende vervoerders en in- en uitchecken. OV ambassadeurs in de gemeenten Eemsdelta, Het Hogeland en Groningen (regio Ten Boer) staan klaar voor inwoners om u hierbij te helpen. Zij geven informatie en kunnen meereizen als u dat wilt. De hulp is gratis. Bel gerust met een vraag! Om u een voorbeeld te geven van de hulp die de OV ambassadeur u kan geven beschrijven we drie recente hulpvragen: In Kantens zijn tientallen Oekraïense vluchtelingen opgevangen. De OV ambassadeurs staan paraat om hen op weg te helpen als zij bijvoorbeeld op zondag een kerkdienst in Groningen willen bezoeken. Er is dan namelijk geen directe lijndienst beschikbaar. Vanuit Farmsum reisde een dame voor familiebezoek per taxi op en neer naar Vliethoven. Dit was een behoorlijke kostenpost. Mevrouw was niet bekend met het openbaar vervoer. De OV ambassadeurs hebben haar op weg geholpen en nu lukt het haar met de bus te reizen. Met regelmaat staat een OV ambassadeur op het station om uitleg te geven over het ophalen van een product bij een automaat of het opladen van de kaart. U kunt contact opnemen met de OV ambassadeurs via telefoonnummer 0595-433245 (Werk op Maat) of via ov-ambassadeurs@hotmail.com. Nieuws